$('#s6').cycle({

Vissza a hírekhez
Vasszécsenyi Tündérország Óvoda és Körzeti Bölcsőde hírei -
Kiss Zsanett, 2014-07-01
"Június van június a játszótér itt a juss: hintázgatni csuda jó repül mint a léghajó." Pődör György: Június
Tündérország Óvodában a május hónap több vidám és készülődéssel teli program időszaka. Az előzőekben már tájékoztattam Önöket az anyák napi megemlékezésről, amely az egyik legbensőségesebb ünnepünk. Május 13-án 11 óvoda 48 gyermekével együtt mi is részt vettünk a tanakajdi kultúrházban a versmondó- és rajzversenyen. A szakavatott zsűri elismerő szavakkal értékelte óvodásaink versmondását. Büszkeséggel tölt el minket, hogy a 11 óvoda közül a legtöbb díjat a mi óvodánk nyerte el. Középsősök korcsoportjában a Bóbita csoportból: 1.helyezett: Hersics Róbert különdíjas: Káldi Ajsa bátorságdíjas: Pungor Hanna Nagycsoportosok korcsoportjában a Katica csoportból: 1.helyezett: Kiss Gergő 2.helyezett: Balassa Georgina 3.helyezett: Baumann Tamara különdíjas: Cser Zalán Ezúton is gratulálunk a gyermekeknek! Biztos vagyok abban, hogy Ők is sok élménnyel gazdagodtak, önbizalmuk erősödött, magabiztosabbak lettek. Tavasszal és nyáron nagyon sok időt töltünk az udvaron, szabad levegőn, amelyre még több mozgásfejlesztő játékot is kiviszünk, bővítve ezzel az udvari mozgás és játéklehetőségeket. Mindhárom csoport életkorának megfelelő kiránduláson vett részt, amelyre Zsolnai Zoltán polgármester úr ingyenesen biztosította az iskolabuszt. Köszönettel tartozunk érte. A kicsik (Kerekerdő csoport) a csempeszkopácsi kirándulás alkalmával közelről megfigyelhették a jól ismert háziállatokat. Nagy élmény volt számukra, hogy a kiskecskéket megsimogathatták, megetethették, a templom előtti réten pedig plédekre letelepedve, jóízűen falatozhattak az elemózsiájukból. A játszótéren és a focipályán kedvükre szaladgálhattak, jégkrémet fogyaszthattak. A középső csoportosok (Bóbita csoport) szintén Csempeszkopácsra kirándultak. Először megnézték a múzeumban a régi korok használati tárgyait, berendezéseit. A múzeum épülete mellett háziállatokkal ismerkedhettek, etették őket, megnézték a bakterházat, megismerkedhettek az ott használt tárgyakkal. A régi telefon, vasutas sapka, tárcsa, írógép kipróbálása nagy élményt jelentett számukra. Játszótéri játék közben elfogyasztották a hátizsákokban hozott finomságokat. A templom megtekintése után a program befejezéseként fagyit ettek. A nagycsoportosok (Katica csoport) távolabbi úticélt tűztek ki, Balatonedericsen az Afrika Múzeumot tekintették meg. Puputevét, struccot, majmot, őzet, szarvast és még sok vadon élő állatot láthattak a gyermekek, valamint a múzeumban elefántagyart, tigris, aligátor, medve preparált állatokat. Dzsungelösvényen haladtunk, függőhídon átkeltünk eljátszva, hogy az állatok elől menekülünk. Elfogyasztottuk az otthonról hátizsákban hozott "hamuban sült pogácsát" és tovább indultunk. Keszthelyen, a Balaton partján hattyúkat etettünk, megcsodáltuk a tó szépségét, majd felültünk egy hajóra. A hajókapitány megengedte, hogy megnézhessük a kapitányi kabint, és a motorházat is. Megéhezve, megszomjazva indultunk palacsintát, lángost enni, ki-ki igénye szerint, utána pedig fagyizni indultunk. A buszon hazafelé szinte minden gyermek bóbiskolt, hazaérkezve lelkesen mesélték a szülőknek élményeiket. Úgy vélem, hogy mind a három csoport élménnyel gazdagodva tért haza a kirándulásokról, és a sajátélményű tapasztalással bővült ismeretanyaguk. A nagycsoportosok életében jelentős esemény a ballagás és az évzáró. Egyre többször került szóba, hogy ők elmennek tőlünk. Izgatottan várják az iskolát, kíváncsian próbálják az eljövendőt fürkészni. A batyuval ballagó kisóvodást látva könnyekkel küszködtünk, hiszen a 3 év alatt olyan szoros kötelék alakult ki közöttünk, hogy az iskolakészültségük miatt érzett örömünk mellett, fájó szívvel engedjük útjukra őket. A továbblépés egyben búcsút is jelent az eddigiektől. A gyerekek meghatódva köszöntek el óvónéniktől, óvodás társaiktól, az óvodában dolgozóktól. A kicsik és a középsősök, a konyhásnénik, verssel és ajándékokkal kedveskedtek a búcsúzóknak. Az óvodában töltött évek méltó lezárása május 31-én a nagycsoportosok évzáró műsora. A színpadon a gyerekek énekeltek, játszottak, gyermekjátékokkal, versekkel, színdarabokkal jelenítették meg az évszakok változásait, és a jeles ünnepeket. A vasszécsenyi Pungor Ernő Művelődési Házban szülők, nagyszülők, ismerősök szórakozhattak. A gyerekek, és mi is boldogan fogadtuk az elismerő, dícsérő szavakat. Ezen a napon nemcsak az iskolába menők búcsúztak, hanem Németh Klára óvónő is, aki 40 éves lelkiismeretes pedagógiai munka után megkezdte nyugdíjas éveit. Június 1-től óvodánkban elkezdődött a nyári élet. Nyáron óvodánk nyitva tartása változatlan, de összevont csoportban folyik a nevelőmunka a gyerekek és óvónénik szabadságolása miatt. A nyári életet is próbáljuk színesebbé tenni- jó idő esetén - a pergolás teraszon történő reggelizéssel, új játékokkal az udvaron. Ezúton is kívánunk minden kedves szülőnek, óvodásnak és olvasónak tartalmas pihenést, kikapcsolódást és feltöltődést a nyárra. Mindenkit visszavárunk ősszel, a nagyokkal pedig találkozunk az iskolai évnyitón. Papp Istvánné óvoda vezető "Júniusban már a nyár strandpapucsban szaladgál. Integet a július: Hegynek-völgynek neki fuss! Augusztusra várva búcsút vethetsz a nyárra." Pődör György: Jövő-menő hónapok